Anvelope

Întrebări frecvente

1. De ce trebuie verificata periodic starea anvelopelor?

• adincimea minima legala a profilului anvelopei este de 1,6 mm. Totusi,pe zapada,pentru a putea garanta o aderenta optima,se recomanda schimbarea anvelopelor daca adincimea profilului scade sub 3,5mm!!!

2. De ce sa montam anvelopele noi pe axa din spate?

• deoarece ansamblul de roti spate nu este legat de volan,aderenta sa este imposibil de evaluat in timpul deplasarii,deci anvelope mai putin uzate pe spate=siguranta imbunatatita!!!

3. La ce foloseste echilibrarea rotilor?

• echilibrarea este necesara pentru a elimina vibratiile. Previne uzura prematura a anvelopelor si,in acelasi, timp a elementelor de suspensie,directie si a rulmentilor autoturismului dumneavoastra!!!

4. De ce trebuie verificata periodic presiunea in anvelope?

• o presiune corespunzatoare previne riscul de pierdere a controlului autoturismului in cazul exploziei anvelopei si previne uzura prematura. Presiunea anvelopelor poate slabi din cauza scaderii temperaturii mediului ambiant, din cauza unor mici perforatii ce nu genereaza o pana imediat sau din cauza pierderii naturale de aer prin compozitia anvelopei!!!

5. De ce trebuie inlocuit un ventil?

• ventilul este un element independent al anvelopei. El contribuie intr-un mod foarte important la etanseitatea anvelopei,la longevitatea sa, la siguranta. Supus unor mari presiuni,acesta se deterioreaza datorita efectelor fortei centrifuge!!!

6. Ce instrument trebuie folosit la strangerea rotilor?

• pentru a beneficia de o strangere uniforma si perfecta a rotilor, specialistii recomanda folosirea unei chei dinamometrice,care permite dozarea fortei de strangere a prezoanelor!!!

7. De ce trebuie pastrat paralelismul intre roti?

• o geometrie dereglata poate conduce la modificarea tinutei de drum si punerea in percol a sigurantei auto turismului!!!

8. De ce trebuie sa apelam la un profesionist?

• rulajul prelungit subpresiune,geometrie dereglata,echilibrare proasta,valva defecta...motivele uzurii premature a anvelopelor pot fi multiple. Este,deci,indispensabila demontarea anvelopei pentru un control vizual eficace. De asemenea pentru a obtine un diagnostic corect,bazat pe experienta unui specialist!!!